ინტეგრირებული გაკვეთილი „კავკასია ციდან“
გაკვეთილის გეგმა
გაკვეთილის თემა
|
კავკასია
ციდან 17 ოქტომბერი
|
სწავლების საფეხური
ინტეგრირებული საგნები
|
დაწყებითი
მე–6 კლასი 17 მოსწავლე; 2 გაკვეთილი 90 წუთი
გეოგრაფია,
ბიოლოგია, ინფორმატიკა
|
მოსწავლეთა პროფილი
|
მე–6 კლასი
დამატებით საგნად სწავლობენ ინფორმატიკას;
საშუალო
მოსწრების მოსწავლეთათვის
|
აქტივობის მიზნები და
მისაღწევი შედეგები
|
გეოგრაფია–
მოსწავლეები გაიგებენ თუ რა არის გეო ინფორმატიკის დანიშნულება , სად და როგორ
გამოიყენებენ კოსმოსში და დედამიწაზე თანამედროვე კომპიუტერულ საშუალებებს;
გაიხსენებენ კავკასიისათვის დამახასიათებელ
ადგილმდებარეობას;
ბიოლოგია
– მოსწავლეები გაიხსენებენ რა დამახასიათებელი ფლორა და ფაუნაა კავკასიის
რეგიონში რით არის აღსანიშნავი საქართველოს ნაკრძალები რა არის საერთოდ
ნაკრძალი;
ინფორმატიკა
– ბავშვები გაიგებენ თუ როგორ უნდა მოძებნონ ინტერნეტში კოსმოსიდა გადაღებული
დედამიწის სურათები , რუკა, გაიგებენ გეოინფორმატიკის მნიშვნელობას; უკვე
შესწავლილი თემიდან შეადგენენ მცირე მონაცემებს ტექსტურ რედაქტორში კავკასიის
დამახასიატებელ ფლორაზე და ფაუნაზე ინტერნეტიდან მოიძიებენ სურათებს და ჩასვან
იმუშავებენ ინტერნეტში და ტექსტურ რედაქტორში
|
ეროვნული სასწავლო გეგმით
განსაზღვრულიმისაღწევი შედეგი
|
ინფორმატიკა–
სკოლების კომპიუტერიზაციის პროგრამის ფონზე სულ უფრო შესაძლებელი ხდება
საინფორმაციო საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების ჩართვა სასწავლო პროცესში;
საინფორმაციო და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების სწავლების პრიორიტეტია ამ
ტექნოლოგიების გამოყენებისთვის აუცილებელი უნარ–ჩვევების განვითარება
მოსწავლეებში, სხვადასხვა საგნების სწავლებისას ინტეგრირების გზით.
გეოგრაფია:
მოსწავლეებს გამოუმუშავდეთ სივრცის აღქმა, გეოგრაფიული მდებარეობის სწორად
განსაზღვრა ამათუიმ მომენტში; ინფორმაციის მოძიება; კოსმოსური სივრცის
შესწავლა;
ბიოლოგია: მცენარეების და ცხოველების ძირითადი
დამახასიათებელი ნიშან თვისებების განსაზღვრა ; ტერიტორიული ადგილის და
თვისებების შესწავლა;
|
თანამიმდევრობა აქტივობა
ნაბიჯ–ნაბიჯ
|
თანამიმდევრობა:
გაკვეთილი პირველი:
გაკვეთილი
გეოგრაფიის სახელმძღვანელოდან
გვერდი გეოინფორმატიკა სკოლაში;
გონებრივი იერიში გაცნობა თემის შეფასების
სქემის – 5 წუთი;
ინტერნეტში კოსმოსიდან გადაღებული სურათების
მოძებნა; ჩვენი ნაკრძალების და ტყეპარბის
მოძებნა – 10 წუთი;
ბიოლოგიის მასწავლების საუბარი ნაკრძალებზე მათ
მნიშვნელობაზე –5 წუთი
გეოგრაფიის მასწავლებლის საშინაო დავალების
მიცემა – 5 წუთი;
პრაქტიკული სამუშაო კომპიუტერებთან წყვილებში –
15 წუთი ;
შეფასება
5 წუთი;
მოსწავლეები შემოდიან ინფორმატიკის კაბინეტში და
სხდებიან წყვილებში ერთ კომპიუტერთან 2 ბავშვი; ინფორმატიკის მასწავლებელი
გააცნობს გაკვეთილის თემას და შინაარსს;
დღევანდელი გაკვეთილი ეძღვნება გეო ინფორმატიკას; კერძოდ განვიხილავთ
კავკასიის რეგიონს ციდან დავათვალიერებთ გუუგლი ქომ –ის გამოყენებით კავკასიას;
განვიხილავთ კავკასიის გეოგრაფიას და მის ფლორას და ფაუნას; სამივე საგანში
მოგეცემათ შეფასებები შეფასების სქემები გამოკრულია დაფასთან კრიტერიუმების
მიხედვით;
პირველ რიგში გონებრივი იერიშის დახმარებით
გავიგოთ თუ რა ვიცით გეო ინფორმატიკაზე? რა არის ფლორა და ფაუნა? კითხვას უსვამთ ბავშვებს იოსინი ხელის აწევით
გეუბნებიან დადებით ან უარყოფით პასუხებს; ბავშვების კარნახით დაფაზე ჩამოვწერთ
ცხოველებს და მცენარეებს რაც ვიცით შემდეგ დავაჯგუფებთ რომელია აქედამნ
კავკასიისათვის დამახასიათებელი; ბიოლოგიის მასწავლებელი ესაუბრება საქართველოს
ნაკრძალებზე;
ამის შემდეგ მასწავლებელი პროექტორზე აცვენებს
მოსწავლეებს კოსმოსიდან გადაღებულ სურათს მოვძებნით კავკასიის რეგიონს ჩვენს
ქალაქს; ჩვენს სკოლას; შემდეგ დაუბრუმნებით ბიოლოგიას მოსწავლეებს ეძლევათ
დავალება ჩამოწერონ ტექსტურ რედაქტორში სურათები მოვიძიოთ ინტერნეტში და
გავაფორმოთ; გეოგრაფიის მასწავლებელი დავალებას აძლევს მომავალი გაკევეთილისათვის მოამზადონ
პრეზენტაცია დახატონ საქართველოს რუკა მონიშნონ საქართველოს ნაკრძალები და
ჩამოწეროს მცენარეები დაცხოველები
|
გაკვეთილი მე–2
|
დასკვნითი
გაკვეთილი პრეზენტაცია;
ჩატარებული
გაკვეთილის ანალიზი პრეზენტაცია
შეფასება;
სამივე
საგნის მასწავლებელი ინფორმატიკის
გეოგრაფიის და ბიოლოგიის გეოგრაფიის გაკვეთილზე ე.ი 2 დღის შემდეგ
ვხვდებით მოსწავლეებს თავიანთ საკლასო ოთახში;
გეოგრაფიის მასწავლებელი აუხსნის ბავშვებს პრეზენტაცია როგორ ჩატარდება
კიდევ ერთხელ გააცნობს შეფასების სქემას
ბიოლოგიაში და გეოგრაფიაში და სთხოვს მოსწავლეებვს წყვილებში გამოვიდნენ და მათ
მიერ მომზადებული პრეზენტაცია წარმოგვიდგინონ; პრეზენტყაციის დრო მინიმუმ 3
წუთია; თითქმის ყველა წყვილი ახდენს პრეზენტაციას ბავშვები უსვამენ შეკითხვებს
და ყველა ერთად უწერთ შეფასებას გეოგრაფიაში და ბიოლოგიაში; ბოლოს მოსწავლეებს ვურიგებთ შეფასების
ფურცლებს სადაც ისინი წერენ მოეწონათ თუ არა გაკვეთილი აქვთ თუაარა სურვილი
მსგავსი გაკვეთილები კიდევ ჩაუტაროთ;
|
შეფასება
|
შეფასებით
მოსწავლეთა ნამუშევრები ფასდება სამივე საგანში ცალ–ცალკე შეფასების სქემის
მიხედვით სქემა იხ დანართი 2
ინფორმატიკა – შეფასების კრიტერიუმი––– ტექსტის
აკრეფა, ინფორმაციის სწორად შენახვა, ინტერნეტიდან სურათების გადმოწრა, ტექსტში
სურათის ჩასმა, დროის ლიმიტი მაქსიმუმ
2–2 ქულა – სულ 10 ქულა;
გეოგრაფია –
|
სასკოლო მენეჯმენტი
საგანმანათლებლო რესურსები
|
ინტერნეტი Google com საძიებო სისტემა
გეოგრაფიის სახელმძღვანელო
ეროვნული
სასწავლო გეგმა
|
No comments:
Post a Comment